Film a książka

LOVE, ROSIE



Autorką książki jest Cecelia Ahern - irlandzka bestsellerowa
pisarka. Debiutowała w 2004 roku powieścią pod tytułem PS. Kocham cię, na podstawie której nakręcono film z Hilary Swank i Gerardem Butlerem w rolach głównych. Cecelia jest także producentką serialu komediowego telewizji ABC – Samantha Who?
Powieść opowiada o Rosie i Alex'e, którzy od dzieciństwa są nierozłączni. Zycie jednak zadaje im okrutny cios a mianowicie wyprowadzka Alexa. Czy dadzą rade przetrwać lata rozłąki, żeby się dowiedzieć zachęcam do przeczytania książki!

Znalezione obrazy dla zapytania: love rosie


Muszę przyznać, że tym razem odeszłam od mojej  zasady najpierw książka, potem film i chociaż nie było to celowe, to jestem zadowolona, gdyż mam wrażenie, że właśnie to uratowało film i sprawiło, że spodobał mi się. Bo jeśli ktoś liczy na wierne odwzorowanie treści, to niech lepiej nie sięga po ekranizację. To dwie zupełnie różne historie, które może i mają wspólną główną linię fabularną, ale detale i poszczególne wątki są całkowicie odmienne. W książce akcja obejmuje 43 lata, od siódmych urodzin Rosie, aż po spotkanie pięćdziesięcioletnich przyjaciół. I chociaż w innym przypadku mogłoby mi się to wydać zwyczajnie nudne, to jednak w tej opowieści, właśnie to jest niesamowite. Obserwujemy życie bohaterów, to jak dorastają, dojrzewają, jak życie wystawia ich na coraz trudniejsze próby, a czas daje lekcje, które kształtują ich następne decyzje. Lily Collins i Sam Claflin byli  stworzeni do tych ról. Niesamowicie oddali charaktery postaci i była między nimi niezwykła chemia. Miło patrzyło się na tę dwójkę. Gdy czytałam książkę, już długo po pierwszym seansie ekranizacji, to mimo upływu czasu, wyobrażałam sobie bohaterów właśnie tak samo.Podsumowując zachęcam do przeczytania książki jak i obejrzenia filmu jednak nie jako odzwierciedlenie tylko inną produkcję.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Olga Tokarczuk - życiorys

Karpacz

Wizyta w Krakowie