Wspomnienie z wakacji część I

WIZYTA W RZYMIE





Moje ostatnie wakacje miałam okazje spędzić w malowniczych Włoszech. Muszę przyznać, że jest to naprawdę piękny kraj, do którego z pewnością będę chciała wrócić w przyszłości. Jadąc tam od razu wiedziałam, że Rzym będzie miejscem, które obowiązkowo będę chciała zobaczyć. Odkąd pamiętał było to moje marzenie. Pierwszym punktem wycieczki był Watykan, dotarliśmy tam z samego rana, słońce dopiero wschodziło co sprawiało, że plac św. Piotra wraz z Bazyliką wyglądały niesamowicie. Sama Bazylika od momentu przekroczenia progu wejścia zapiera dech w piersiach. 

Kilka zdjęć ze środka Bazyliki: 








Kolejnym miejscem, które jedynie minęliśmy z chwilową przerwą były schody hiszpańskie, znajdowało się tam mnóstwo ludzi więc niestety nie udało mi się zrobić satysfakcjonującego mnie zdjęcia. Kolejny punkt to Fontanna di Trevi, najbardziej znana barokowa fontanna w Rzymie. Od przewodnika dowiedziałam się o przesądzie, że jeśli wrzucę monetę to zapewnie sobie powrót do Rzymu. Monetę wrzuciłam z nadzieją, że tak się stanie.






Kulminacyjnym punktem wycieczki było ruiny starożytnego miasta wraz z Koloseum - amfiteatr w Rzymie. Umieszczano tam bufety, szatnie, natryski, pomieszczenia dla gladiatorów, klatki dla zwierząt, korytarze. Wokół areny wzniesione było podium.Pod koniec VI wieku wewnątrz amfiteatru wybudowano mały kościół, arenę przekształcono w cmentarz. 



Udało mi się również zobaczyć Panteon - miejsce poświęcone wszystkim bogom. Był największą budowlą kopułową na świecie.










Oczywiście miasto zwiedzaliśmy na pieszo więc w pewnym momencie wędrówka zrobiła się trudniejsza i męczące, ale wciąż gdybym miała ją powtórzyć z ogromną chęcią bym to zrobiła. Muszę przyznać, że nawet Wenecja mnie tak nie zachwyciła jak ten Rzym, do którego mam nadzieję, że kiedyś wrócę.



Dziękuję za uwagę!!!

















Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Olga Tokarczuk - życiorys

Karpacz

Wizyta w Krakowie