Karpacz



Szklarska Poręba



Śnieżka, Królowa Karkonoszy- szlak z Karpacza
5 DNI - WROCŁAW – KARPACZ – PRAGA – SZKLARSKA PORĘBA - FifitravelTrzy lata temu podczas wycieczki klasowej miałam okazję odwiedzić miasto Karpacz. Położone w Sudetach Zachodnich. Jedną z atrakcji było wejście na Najwyższy szczyt Karkonoszy i Sudetów - Śnieżkę ( 1608 m n.p.m.). Muszę przyznać, że była to ciężka podróż i bardzo męcząca ale po wejściu na szczyt byłam z siebie bardzo dumna. Podczas ładnej pogody szczyt Śnieżki jest doskonałym punktem widokowym, z którego można podziwiać rozległe panoramy, niestety gdy ja tam dotarłam było bardzo mglisto. Jednak to właśnie mgła jest charakterystycznym elementem, która występuje tu przez ponad 300 dni w roku. 
Kolejne miejsce, które zapadło mi w pamięci to Świątynia Wang. Pierwotnie drewniany kościółek został wzniesiony w norweskiej miejscowości Vang nad jeziorem. Obiekt dotarł w Karkonosze w 1842 roku.Wewnątrz zachowały się nieliczne oryginalne elementy drewniane wykonane z sosny skandynawskiej.
Wrocław – Karpacz – Szklarska PorębaChciałabym również wspomnieć o największych wodospadach Karkonoszy - wodospad Kamieńczyka, Szklarki i Podgórnej. Wszystkie bowiem znajdują się między Karpaczem i Szklarską Porębą, najczęściej odwiedzanymi miejscami w Sudetach. Chciałam dodać, że właśnie w Szklarskiej Porębie nasz grupa miała nocleg. Wodospad Kamieńczyka (846 m n.p.m.) – najwyższy wodospad w polskich Sudetach. Woda potoku Kamieńczyk spada z niemal pionowej ściany skalnej. Wodospad Szklarki jest najczęściej odwiedzanym wodospadem w Karkonoszach z uwagi na położenie przy drodze obok Szklarskiej Poręby.Wodospad Podgórnej – trzeci pod względem wysokości wodospad w polskiej części Karkonoszy. Obok wodospadu prowadzi czarny szlak z Przesieki do Sosnówki. Osobiście bardzo podobała mi się ta wycieczka, mogłam się zetknąć z naturą, wyciszyć i odpocząć od codziennych obowiązków.

























Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Olga Tokarczuk - życiorys

Ośrodek Praktyk teatralnych Gardzienice